28 September 2015

Holiday Bidan Terjun@Bayou Lagoon Park Resort

Hubby cakap Raya Haji ni banyak Custemer cuti sampai ahad..So mmg bosan laa menepek kt umah je..kebetulan kawan hubby ajak p Melaka Check in Bayou Lagoon Park Resort..Hubby On je..Jumaat(25/9/2015)kita org gerak ke sana,sekitar jam 12tghari..Sampai kt sana(Bayou)kol 2:10ptg..masuk bilik kol 2:30ptg..cepat proses diaorg..walau mase tu orggg..mmg ramai gile..

                               Reception block  B,Tahiti Apartment

             Reception..cantik kusi tu..

       Studio Apartment Block B,Tahiti (Tingkat 11,bilik 28)

Masuk je bilik..Anak2 dh suke..selesa sgt,,ade private balkoni,aircon ade 2,kipas lg..dapur kecik..tiket water park,utk 3 hari..mmg untung..perkara utama aku buat,,masak nasi dulu,sbb hubby dh lapa sgt..aku bawa bekal..sambal ikan sardin,telo dadar,ayam goreng..selera sggh laki aku mkn..dh kenyang perut..lepak kejap..kol 4 mcm tu,,baru turun g water park..jom cuci mate ngan pic kt bawah ni..


PIC WATERPARK UTK HARI PER 1 DAN KE 2

   


   Ce tgk yg turun gelungsur tu..over betul haha





    
Kalu di tgk gambar kt atas tu kan,,aku yg over nye..hahahaha..bukan ape melayan kerenah anak jantan aku yg sorang tu..mana2 dia nk naik gelungsur tu,dia ajak aku,,xnk d ajak abah dia..xpe ibu ngamik peluang laa..ape lagi..nasib baik laki aku sporting..dia jaga anak kecik aku tu..hahaha,,tq sayang..

Kol 6 cam tu aku naik ke bilik..sejuk x tahan,dh kecut abis kaki tangan aku..lagi pun nk ke Banda Hilir..Along dh request nk naik beca..20 minit juga nak masuk ke Banda dr Hotel Bayou tu..Jalan Jem ermm..ngadap je laa..


   Utk hari pertama je 2 beca aku naik,,Doremon ngan Shin Chan

Lepas layan anak2 naik beca,,perut dh kebulur..cari nasi,,try g restoran Asam Pedas JR

                          Asam Tumis pedas ikan Tenggiri

      Kupang Tumis Asam Pedas..serbe serbi Asam Pedas lah..kt restoran ni

Perut dh kenyang,terus balik hotel..badan dh letih sangat..sampai je kat hotel,,x terus naik pun,,lepak kat bawah..hubby ajak g tgk 9D Movie..pastu layan anak dia g main game


Kol 12 juga laa,naik ke bilik..x ngantuk pun,,badan rase letih je..

Pagi2 aku dh bangun(6:00am) gosok baju..jap g nak mandi,,kol 7:30am turun breakfast ngan Along je,hubby xnk turun,,nk tido katenye..ngantuk..almaklum laa aircon..hehehehe

      Along mkn nasi lemak,aku mkn telo ngan Hotdog je

8:30am aku naik ke bilik,kejutkan hubby,,katenye nk kua sarapan kt luar,,kite org g tempat yg lain mcm cikit masakannye walaupun menu biase2..tp unik cara masakkannye,,roti canai masak gune kayu arang..restoran tu pun nama dia Kayu Arang..

       Tgk arang kt bawah kuali besar tu

     Ni laa..hasilnye..Roti Telur..wangi je bau dia,,lembut..sedapppp👍👌

                         Hubby makan Mee Kari

                Nasi lemak kerang..mmg sedap..nasi lemak kukus

Lepas sarapan,,terus balik,,sbb along cam x sehat je..panassss sgt cuaca mase tu,,nmpk tesco singgah jap,,beli air ngan kfc..sampai je hotel..tido anak beranak abis..celek je biji mate,cam biase laa anak2 aku,,ajak g water park.kol 7 baru balik bilik,,siap2 kua g Banda Hilir..

                  Frozen pulak

   Last Transfomers..hahaha yg ni naik,free adik tu blanje

 Tgg abg ngan along dia naik beca,,atif merayau2 dulu..

      Makan malam kat sini..famous katenye..sedapp juga laa..

Kol 11 baru balik hotel,merayau rayau sekitar hang tuah mall..balik bilik,kemas ape yg patut,coz esok dah nk check out..tido x sedar diri..kol 7:00am baru bangun,mandi,turun breakfast,kali ni g breakfast ngan kawan aku..

   Serius aku cakap,bihun tu x sedap langsung,,tp Ku gagahkan juga habiskan nye,,

        Aku ambik kuey teow sop..boley tahan laa,dr bihun tadi..

   Selfie dulu,sblm berambus ke waterpark,,hahahaha

 Aku naik,bilik,laki aku dok membuta lagi..haikal pengsan..x sedar diri..penat la tu..aku kemas kain baju,packing ape yg patut,,11:45am aku check out..awal cikit,,sbb confirm ramai org kt lobby kang..siap ambik no giliran..kol 1 aku kt mcd ayer keroh along nk makan..naik je kete nak balik,,hujan lebat selebat lebatnye..

             Tol ayer keroh..lebat tu..xnmpk jalan,lepas kuar dr tol

Masuk je highway..hujan lebat..sejuk je..jalan pun jem laa,,start kt pedas/Linggi..kite org lari masuk highway Lekas Kajang..kol 3:30 da sampai umah..masuk umahhh je 😱😱menanggis aku nengok umah..SEKIAN..















    
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan